از چهل ستون و سی‌وسه‌ پل گرفته تا میدان آزادی و شمس‌العماره، کافی است یک روز عصر در باغ موزه هنر ایرانی قدم بزنید تا همه دیدنی‌های ایران را، البته به شکل ماکت‌های هنرمندانه، یک‌جا تماشا کنید. فضای سرسبز و پرگل این باغ موزه در کنار آثار هنری متنوع، از آن یک مقصد گردشگری جذاب ساخته است.

باغ‌موزه هنر ایرانی

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: باغ‌موزه هنر ایرانی که هر بهار با لاله‌های رنگارنگ مفروش می‌شود، یک مقصد گردشگری مناسب برای عصرهای تابستان است. می‌توانید در هوای خنک این باغ‌موزه قدم بزنید، از آثار هنری دیدن کنید و در آخر خودتان را به یک شربت شیرین خنک در کافه کنار حوض آبی مهمان کنید.

نام مقصد: باغ‌موزه هنر ایرانی

نشانی: خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، خیابان دکتر حسابی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: دکتر حسابی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

امکانات: سرویس بهداشتی، رستوران، کافی‌شاپ، نمازخانه

معرفی: با گشت‌وگذار در باغ‌موزه هنر ایرانی می‌توانید با ماکت جاذبه‌های گردشگری مثل هشت‌بهشت، چهل‌ستون، گنبد قابوس، شمس‌العماره، سی‌وسه‌پل، کاروانسرای مهیار و... آشنا شوید.

ماکت‌هایی از بناهای تاریخی ایران

باغ‌موزه هنر ایرانی از بخش‌های مختلفی مانند نگارخانه، بخش فیلم، کارگاه‌های هنری، فروشگاه محصولات فرهنگی و ارائه آثار حجمی از مجسمه‌سازان ایرانی تشکیل شده است. باغ‌ وسعتی کمتر از یک هکتار دارد و قدمتش به دوره پهلوی اول می‌رسد. طرح اولیه معماری باغ از باغ فین کاشان الهام گرفته شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایش ماکت‌ مکان‌های دیدنی و تاریخی ایران است. این ماکت‌های باغ نه‌تنها دارای ارزش هنری و تاریخی‌اند، بلکه سیر تحول تاریخ معماری ایران از پیش از اسلام تا دهه اخیر را به نمایش می‌گذارند.

همه دیدنی‌های ایران در یک باغ موزه!

کد خبر 876464
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha